FACEBOOK PROMÓCIÓK

2019. április 17.


Ma már minden cégnek, brandnek, vállalkozásnak fontos, hogy jelen legyen a Facebookon. De az itt történő kommunikáció teljesen más típusú hangvételt igényel, mint egy szokásos, szimpla hirdetés. Facebookon szabadjára engedhetjük a kreativitásunkat, hiszen sokkal több lehetőség, sokkal több opció áll rendelkezésünkre mindenféle szempontból, mint például egy offline marketing felületen.

A Facebookon kommunikálni leendő és már meglévő ügyfeleinkkel ma már elengedhetetlen marketing fogás, de egyáltalán nem ugyanazok a szabályok, mint a hagyományos marketing eszközök esetében. A Facebook egy nagy játszótér, látszólag szabadabb, de a valóságban nagyon sok szabályt kell betartanunk a Facebook promóciók, kampányok és nyereményjátékok szervezése és lebonyolítása közben.
Mi is az a Facebook promóció? Facebook promóció lehet nyereményjáték, kvíz, törzsvásárlói kedvezmény, kuponakció vagy hűségprogram.

Mikor használjunk Facebook nyereményjátékot?

1. Termékbevezetési kampányban
2. Ha aktivizálni szeretnéd a közönségedet
3. Árteszt, amikor meg lehet tippelni, hogy az új terméked milyen áron lesz elérhető
4. Terméktesztelés – amikor szeretnéd felhívni egyik termékedre a figyelmet

Amit mindenképpen le kell írnod a játék leírásában:

1. Mettől meddig tart a játék (nap, óra, nemzetközi célcsoportnál az időzóna is)
2. Kik vehetnek részt a játékban
3. Pontosan mik a játékban való részvétel feltételei
4. Pontosan mi a nyeremény (hány darab, milyen termék/szolgáltatás)
5. Mikor sorsoltok és hogyan hirdettek eredményt
6. A nyertesek hogyan kapnak értesítést a nyereményükről (e-mailben, privát üzenetben, hozzászólásban)

Fontos, hogy a Facebookon indított játék megfeleljen a Facebook nyereményjáték szabályzatának. Nem is gondolnád mennyi szabálytalan facebook játékot büntet a facebook különböző szankciókkal naponta!

Mire kell odafigyelned, amikor Facebookon promóciót szervezel? Milyen lehetőségeid vannak? Segítünk eligazodni!