Évindítás a marketing világában

2019. december 13.

Szeretnénk egy kis áttekintést adni arról, hogy hogyan is érdemes indítani az évet marketing szempontból.

A marketing tervezésben és a marketing világában az év nem januárban indul, hanem jó esetben előző év októberében. Ilyenkor érdemes elkezdeni tervezni a jövő évi kampányokat, szerződéseket lekötni és gondoskodni arról, hogy januárban már az út startégiának megfelelően indulhassanak a kampányok.

A cégek a marketing büdzséről jó esetben már előző év végén döntenek, így ekkor érdemes új partnereket felkutatni és bekerülni a portfólióba. Ha pedig saját cégünk marketingjét tervezzük, ekkor érdemes elkezdni foglalkozni a stratégia kialakítással. Nem érdemes halogatni, hiszen november közepén már indul a karácsonyi hajrá és nem lesz időnk az év végéig ezzel foglalkozni. És ugye senki sem akar a karácsonyfa alatt ülve bejgli majszolása mellett a jövő évi céges marketing stratégiájával foglalkozni? 😊

Az első és legfontosabb lépés kiértékelni az idei évet. Hogy teljesültek a tervek, pénzügyileg, hogy alakult az év. Meg akarjuk tartani a csatornákat, vagy újra gondoljuk azokat? Szükséges új csapat, szolgáltató bevonása? Ilyen kérdéseket kell átgondolni és konkretizálni, ez után kezdődhet az új stratégia kialakítása.

Ha megvan a stratégia, akkor jöhetnek az árajánlatok és az új szerződések megkötése. Érdemes azért egy kicsit mindig frissíteni a jól bevált stratégiákon is, hiszen egy új szemlélet, egy új eszköz nagyban hozzájárulhat, hogy modernek, frissek és sikeresek legyünk a jövő évben is.

A pénzügyi tervezés sem maradhat el, át kell gondolni a büdzsét és a szolgáltatók új árait. Gyakran ilyenkor van arra lehetőség, hogy akár az egész jövő évre rögzítsük a szolgáltatóink árait. Célszerű erről szerződésben megegyezni, így év közben nem érhet minket meglepetés, amikor az egyes szolgáltatók netán árat akarnának módosítani.

Ha megvan a stratégia, akkor mindennel megvagyunk, jöhet a jól megérdemelt ünnepi pihenés és felkészülés a januári indulásra.