Hogy állj neki egy új vállalkozás arculatépítésének?

2019. május 08.

Megvan a vállalkozás. Megvannak a termékek. Megvan, hogy kinek akarsz eladni. Arról viszont fogalmad sincs, hogy mi kell a sikeres marketinghez? Ebben segítünk most eligazodni egy kicsit.

Ha minden papírmunka kész és már a termékek, szolgáltatások is megvannak, ideje tudatni a világgal, hogy itt vagy és számos nagyszerű szolgáltatást vagy terméket kínálsz nekik.
A legegyszerűbb első körben az online jelenlétet megteremteni. Minden vállalkozás alapja egy frappáns, egyedi logó és az alapszínek kitalálása. Ez után indulhat az online dzsembori. Létrehozunk egy Facebook oldalt és Instagram oldalt, esetleg egy LinkedIN profilt. Ha B2B szektorról van szó érdemes más, online közösségi tereket is felkutatni, ami releváns lehet az adott piacon.

A következő lépés az egyedi honlap létrehozása. Ez lehet webshop, vagy csak egy sima honlap, a lényeg, hogy egyedi legyen és reszponzív, vagyis egyformán jól mutasson asztali számítógépen, tableten és mobiltelefon képernyőjén is.
Ha ezt is kipipáltuk akkor szeretnénk, ha a honlapunk jó barátságot ápolna a Google-lel és ha valaki rákeres a termékkategóriánkra, akkor a lista elején dobja fel cégünket a kereső. Erre való a keresőoptimalizálás és a Google Ads. A keresőoptimalizálás (SEO) segítségével a különböző kulcsszavakra rákeresve előrébb lehet kerülni a keresési listán. Ehhez cikkírás is tartozik. Az Ads-ben pedig fizetett kattintás alapú hirdetésekkel tudunk megjelenni.